Dick van de Kolk wint nachtwedstrijd voor derde keer op rij

Zondag, 3 juli 2022

Afgelopen weekend in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 juli werd de jaarlijkse nachtwedstrijd gevist. Er kwamen 8 deelnemers op de wedstrijd af, die onder prima omstandigheden gevist werd. De loting voor de wedstrijd was om 18:30 en om 20:00 begon de wedstrijd..................... In het begin van de avond werd de vis hoofdzakelijk rond de 50 meter gevangen, Later werden de lange afstanden beter. Dick van de Kolk vaak vissend op de lange afstand deed dit ook in deze nacht en wist zo een prachtig gewicht bij elkaar te vissen. Met 74.720 gram won hij de wedstrijd ruimschoots. We mogen Dick onderhand wel de koning van de nacht noemen met 3 opeenvolgende overwinningen bij de nachtwedstrijd.......................... De strijd om de tweede plek was een stuk spannender. Pieter Moerman en Arend Roelofse vissend naast elkaar maakte er een close wedstrijd van. Tijdens de uren dat het licht was ving Arend meer, maar in de nacht deed Pieter het weer beter. Uiteindelijk trok Pieter Moerman nipt aan het langste eind en werd tweede met 49.920 gram. Arend werd derde met 49.500 gram.