Nieuwsbrief 2023

Mob. 0633897977

NIEUWSBRIEF 2023

Geachte VISpashouder van ‘t Alvertje,

Op onze website www.alvertjeopheusden.mijnhengelsportvereniging.nl vindt u alle relevante informatie van de vereniging, over mededelingen, activiteiten en uitslagen.

Misschien is het wel handig, als u iemand tegenkomt, die zegt lid te willen worden van onze vereniging te wijzen op de mogelijkheid om online via www.alvertjeopheusden.mijnhengelsportvereniging.nl, een vispas aan te kunnen schaffen.

Er staat een module in, waarbij de vispas met Ideal kan worden betaald. Het voordeel hiervan is dat men iedere minuut van de dag lid kan worden van onze vereniging. Daarnaast is het ook nog steeds mogelijk om lid te worden bij ons verkooppunt P van Walsem Dorpsstraat 2A Opheusden.

U, als lid, kunt via de site (contact) altijd communiceren met het bestuur. Dagelijks wordt door de sitebeheerder(s) gekeken of er mail is voor de vereniging.

De ledenadministratie is in handen van Sportvisserij Nederland. Zij hebben de automatische incasso verzorgd en tevens benaderen zij de contante betalers om per acceptgirokaart te betalen.
Als lid heeft u ook de mogelijkheid om via de site van Sportvisserij Nederland het lidmaatschap te beëindigen.
(Dit dient te gebeuren voor één oktober). Tevens kunt u hier ook uw adreswijziging doorgeven.

LET OP: de lijst van viswateren is nog twee jaar geldig.

U wordt geacht het wedstrijd parcours vrij te houden als er een wedstrijd is.
(zie wedstrijdschema op de website)

Men kan zich nog steeds zelf opgeven voor federatieve wedstrijden (zie website federatie). Maar het is ook mogelijk via onze vereniging app. U krijgt geen papieren versie meer van de wedstrijdagenda. Vanaf nu staan deze vermeld op de site van hsv t Alvertje. Er zullen wel wat exemplaren van de wedstrijdagenda klaar liggen op de algemene ledenvergadering op 15 februari 2023.

Wij willen u als bestuur op de hoogte brengen, dat we er in geslaagd zijn een wedstrijdcommissie te vormen, bestaande uit vier leden van onze vereniging.
Deze zullen op de algemene ledenvergadering op 15 februari 2023 voorgesteld worden.
Tevens zal dan aan de aanwezige leden gevraagd worden, om toestemming te verlenen om deze leden aan te nemen als wedstrijdcommissie.
Voor u ligt alweer de nieuwe vispas van 2023 van hsv ’t Alvertje Opheusden.
Hopelijk staat u alweer te trappelen om te kunnen gaan vissen.
Wij als bestuur hebben er in ieder geval wel weer zin in om samen met jullie aan het nieuwe seizoen te beginnen.
Wij zouden het echter wel leuk vinden, dat wat meer van onze 900 tellende leden deel zouden nemen aan onze wedstrijden, die bekend staan om hun leuke en ontspannend karakter.
Er worden jaarlijks diverse wedstrijden georganiseerd voor zowel jong als oud.
De jeugdwedstrijden zijn voor kinderen tot 14 jaar en de competitie wedstrijden zijn vanaf 14 jaar.
Er zijn 3 jeugd wedstrijden beginnende in augustus, een senioren competitie van 7 wedstrijden,
een vijftig plus competitie van 7 wedstrijden en daarnaast hebben we nog diversen losse wedstrijden.
Waaronder verschillende feederwedstrijden, koppelwedstrijden zowel met de vaste hengel als met de feederhengel en ook nog een vrije hengelkeus koppelwedstrijd.
Nacht wedstrijd, marathon en we vissen sinds kort een wedstrijd op aqua vita (karpervijver).
Men kan eventueel ook via de vereniging deelnemen aan de diverse selectie wedstrijden van federatie Midden Nederland. Dus als het u wat lijkt, schroom niet en kom gerust een keer een kijkje nemen tijdens de wedstrijden, hoe het een en ander er aan toe gaat.
Voor vragen kunt u contact opnemen met ons wedstrijd secretaris tel 0622016132.

Verder vragen we onze leden om zich langs de waterkant als natuurliefhebber te gedragen. Maak niet onnodig lawaai en laat geen afval achter op uw visstek. Raap dat plastic zakje, wat er dan toch ligt, op en neem dit mee om weg te gooien. Ziet of hoort u onregelmatigheden als u bij het viswater bent, neem dan uw burgerlijke verantwoordelijkheid en zeg er wat van! Wij bedanken jullie alvast voor je medewerking!!

Jaarvergadering: woensdag 15 februari 2023
Wij hopen op 15 februari 2023 weer onze jaarlijkse algemene leden vergadering te houden.
In Sporthal De Biezenwei, Fazantstraat, 30 Opheusden.
Op de alv worden tevens de prijzen uitgereikt van de competities gehouden in 2022.
Er zal in de pauze weer een verloting gehouden worden ten bate van de jeugd.
Hoe het een en ander gaat verlopen hangt af van de dan geldende maatregelen.
Wij brengen u hier van vroeg genoeg op de hoogte via de website.
.

Wij zijn dringend op zoek naar bestuursleden:
Wat wordt er o.a. van je verwacht:
- het bijwonen van de vergaderingen.
- mee beslissen over het wel en wee van de vereniging.
- het verlenen van hand en span diensten.
- samen met een bestuurslid controleren van vissers aan de waterkant.

Wat kun je verwachten:
- een kleine financiële vergoeding voor gemaakte onkosten.
- een bestuur wedstrijd met versnaperingen.
- bestuur uitje met partners.

Bij interesse kun je contact opnemen met het bestuur.

Het bestuur wenst u een visrijk 2023.