Dick van de Kolk wint nachtwedstrijd met 122 kilo

Zaterdag, 31 juli 2021

In de nacht van vrijdag 30 op zaterdag 31 juli werd de jaarlijkse nachtwedstrijd gehouden. Door de nog steeds verhoogde waterstand, en daarmee gepaard gaande sterke stroming werd ervoor gekozen om achterop in de Zuigerplas in Opheusden te vissen. 8 vissers hadden zich opgegeven voor de wedstrijd. Er was een auto met kar geregeld waar de zwaardere spullen opgeladen konden worden, en al vroeg in de avond konden we naar achteren vertrekken. Achterop in de bocht op het grind draaide al vis en dit stemde ons allemaal hoopvol. De stekken waren netjes gemaaid, wat het vissen in de nacht wel zo prettig maakt. Er was gekozen om vanaf nummer 6 uit te zetten en dan telkens een nummer over te slaan om zo bij de invaart uit te komen. Hopelijk zou deze extra ruimte voor meer vis zorgen. Nadat om half 8 de wedstrijd begon werden bij de invaart al snel de eerste vissen gevangen, voorop duurde het lang, heel lang. En het werd inmiddels al schemerig voordat ook daar de eerste vissen gevangen werden. Op dat moment had Ronald al een ruime 15 brasems gevangen. Toen het eenmaal echt donker was begon Johan Heenck echt goed vis te vangen. Bij Dick van de Kolk duurde het nog langer voordat het echt los ging. Maar even na middernacht ging het ook daar helemaal los (wat overigens niemand in de gaten had). over het hele parcours werd lekker vis gevangen Alleen bij Jan en Arend wilden het helaas niet lukken. Ook in de ochtend vingen Johan en Dick lekker door. Toen om 7:00 uur het eindsignaal klonk, kon er gewogen gaan worden en dit bleek een hele klus, er was veel, heel veel vis gevangen. Dick meende een goede 50 kilo gevangen te hebben, hiermee draaide hij iedereen een loer, of schatten is echt een hele slechte kwaliteit van Dick. We vermoeden het eerste. Dick van de Kolk won de wedstrijd met een duizelingwekkende 122 kilo, Johan Heenck werd knap tweede met een ruime 111 kilo. Ronald Wildschut werd derde met 84 kilo. In totaal werd ruim 518 kilo vis gevangen, wat bijna 65 kilo gemiddeld p.p. betekend. we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde nachtwedstrijd.