Pieter Moerman wint vrijehengel wedstrijd in de Rijn

Zondag, 22 mei 2022

Op zaterdag 21 mei werd er een vrijehengelwedstrijd gevist aan de Rijn achter de zuigerplas. Na wat ontstuimige buien in de afgelopen dagen, was het weer vandaag prima, wel stond er een wisselende wind wat zuiver gooien lastig maakte. Ook de opkomst was prima met 14 vissers. Voor diegene die wat moeilijker te been zijn was er weer de mogelijkheid om met de kar mee te rijden naar achteren, daarvoor dank Kees......................... Om 9 uur begon de wedstrijd, de vangsten waren vandaag verspreid over het parcours erg wisselend. In het A vak konden de meeste vissers wel een visje vangen, en sommige zelfs erg goed. In het B vak was het echter heel erg taai. Toch vingen daar alle deelnemers vis.................................... In het A vak waren het vooral Pieter Moerman en Johan Heenck die met regelmaat hun vissen wisten te vangen. De laatste twee uur waren de vissen tussen de kribben op voor Johan en lukte het hem nauwlijks de vissen van ver binnen te krijgen door de aanwezige randen onder water. Hier hadden overigens de meeste vissers last van helaas. Pieter Moerman viste een ijzersterke wedstrijd en ving de hele wedstrijd door. Hij won de wedstrijd dan ook met 23.700 gram een prachtig gewicht. In het B vak was het Faas Wildschut die zijn vader aftroefde en dit vak won met 2.280 gram. Johan Heenck legde beslag op de derde plek met 11.840 gram............................. De eerstvolgende wedstrijd is een 50+ wedstrijd en op 11 juni staat de jaarlijkse koppelwedstrijd vrije hengel op het programma. Opgeven voor beide wedstrijden kan via de GroepsApp of rechtstreeks bij Johan Heenck. Meer info elders op de site.