Pieter Moerman wint vrijehengel wedstrijd in de Rijn

Zondag, 21 mei 2023

Op zaterdag 20 mei werd een vrijehengel wedstrijd gevist in de Rijn achter de zuigerplas. De 7 deelnemers konden weer gebruik maken van vervoer naar achteren, door het door de Combinatie Maurits beschikbaar gestelde voertuig. Hartelijk dank hiervoor.............................. Er werd vandaag voor gesteld om de deelnemers te laten kiezen waar ze zouden gaan zitten, iedereen kreeg na loting een half kribvak, en er kon gekozen worden langs de kant te gaan zitten of op de krib, en dan naar binnen te vissen. In de hoop zo minder last te hebben van randen en mossels, die de voorgaande wedstrijden voor frustratie zorgden. De meeste deelnemers kozen ervoor op de krib te gaan zitten. Het zit genot is een stuk minder, maar het vastzitten en doorgesneden lijnen was duidelijk minder. We zullen gaan evalueren wat te doen bij vervolg wedstrijden op deze locatie................................ Al snel nadat de wedstrijd begon werden de eerste vissen gevangen. De even nummers waren duidelijk in het voordeel, Pieter Moerman en Johan Heenck gingen als een speer van start, En Dick Berends besloot na een 45 min maar eens te gaan kijken waar Pieter precies zijn vissen ving. Een goede keuze, want bij terugkomst was het ook Dick die een mooie serie wist neer te zetten. Pieter ving nog rustig door, maar de beet ging er bij Johan volledig uit. Pas in het laatste half uur ving hij weer een aantal vissen........................ Pieter Moerman won de wedstrijd ruim met 27.860 gram. Dick Berends werd derde met 15.600 gram. Johan Heenck eindigde met miniem verschil als derde met 15.560 gram.