Hans de Jongh wint Marathon vaste hengel, Dick van de Kolk met de feeder

Zondag, 5 mei 2024

Op zaterdag 4 mei stond de jaarlijkse marathon gepland. Het weer was goed, het deelnemersaantal had wel beter gekund. Om 8 uur hadden zich twaalf vissers verzameld, die zich verdeelde over 3 vakken. Twee vakken in de grondput met de vaste stok en 1 vakje aan de zuigerplas aan de dijkzijde. Om 9 uur begon de wedstrijd. Maar het duurde wel even voordat de eerste vis zich aandiende. En er waren er dan ook een groot aantal die met de pauze nog geen enkele beweging in de dobber of top hadden gezien. Ook na de pauze was het zeer matig bij de meeste, In de grondput aan de lange kant kwam de vis wel. En bij Hans de Jongh zelfs massaal, zijn buren pikte een graantje mee. maar verspeelde er ook een aantal. bij de feeders was het Dick van de Kolk die een aantal vissen wist te vangen. Na de weging was al snel duidelijk dat Hans de Jongh de wedstrijd met de vaste hengel had gewonnen met 30.360 gram. Gerrit van Eck won het andere vak met 3.400 gram. Arend werd derde met 11.880 gram. Bij de Feeder won Dick van de Kolk met 5.840 gram. Johan Heenck werd tweede met 2.040.