Dick Berends en Arend Roelofse winnen koppelwedstrijd vaste hengel

Zondag, 1 oktober 2023

Op zaterdag 30 september werd de jaarlijkse koppelwedstrijd vaste hengel gehouden aan de Linge achter het pannenkoekenhuis in Hemmen. Om 8 uur hadden de 16 vissers zich verzameld op de parkeerplaats voor de loting. Opvallend hierbij was dat Arend even aan zijn koppelmaat vroeg welk nummer die wilde, om vervolgens zoals zo vaak het aangegeven nummertje 8 op de staart kop te pakken. Het blijft bijzonder hoe vaak sommige dit geluk aan hun zijde hebben, dat ze er zelf in gaan geloven................................... Om 9 uur begon de wedstrijd en de eerste vissen diende zich al snel aan en dit bleef de hele wedstrijd wel zo doorgaan, het laatste uur was alleen wat moeizamer. Arend Roelofse en Dick Berends wonnen de wedstrijd door samen op 1 visje na 200 vissen te vangen. Deze brachten samen 9.620 gram op de teller, wat ruim voldoende was voor de overwinning. Jaap van de Berg en Hans de Jongh legde beslag op de tweede plek met 5.740 gram. De tien jarige Dilan en zijn vader Johan Heenck werden derde met 5.440 gram............................... Na de wedstrijd vond de prijsuitreiking plaats op het terras van het pannenkoekenhuis onder het genot van een lekker drankje. Alle deelnemers gingen naar huis met een prijs. Uiteindelijk gaat het om meer dan alleen een wedstrijd, gezelligheid en het contact met elkaar is zeker zo belangrijk. We kunnen wederom terugkijken op een mooie geslaagde visdag.