Vergunningen

Bootvergunning€ 25,00
Dagvergunning€ 3,00
Dagvergunning aan het viswater € 5,00

Bovengenoemde contributiebedragen gelden bij verlenen van automatische incasso. Betaling via acceptgirokaart kost € 5,00 extra.

Nieuwe leden die een VISpas aanschaffen betalen 5 euro inschrijfkosten.

Indien u uw lidmaatschap van onze vereniging wilt opzeggen, wordt u vriendelijk verzocht dit te doen uiterlijk 1 oktober van het lopende kalenderjaar. Vanaf oktober wordt namelijk de vispas voor het volgende jaar al weer gemaakt en kan u niet meer opzeggen.

Opzeggen via :
www.mijnsportvisserij.nl  of mailen naar ledenadministratie@alvertjeopheusden.nl

VISPASSEN EN JEUGDVERGUNNING:

Er zijn bij onze vereniging 2 soorten vispassen te verkrijgen:

Vispas en de Jeugdvispas:

Als u lid wordt van onze vereniging wordt en u ouder bent dan 13 jaar krijgt u een vispas. Deze vispas geeft in combinatie met de lijsten van viswateren recht om te vissen.
Mocht u van meerdere verenigingen een VISPAS hebben ontvangen dan heeft u mogelijk tweemaal de volledige afdracht betaald. Dit is niet de bedoeling. U hoeft slechts eenmaal een afdracht te betalen bij Sportvisserij Nederland en natuurlijk ook eenmaal bij Federatie Midden Nederland.

Natuurlijk moet u wel het lidmaatschap bij uw meerdere hengelsportverenigingen betalen. U kunt uw teveel betaalde afdracht terug ontvangen bij Sportvisserij Nederland.

Heeft u een VISpas en een zogenaamde extra VISpas dan heeft u al een verminderde afdracht betaald.
De jeugdvispas is voor kinderen tot en met 13 jaar. Met de jeugdvispas mag er ook worden gevist op roofvis tijdens de geoorloofde periodes. Voorts mag gevist worden in de wateren als bij de vispas.
Tenslotte is er nog de jeugdvergunning. Deze vergunning geeft het recht aan kinderen tot en met 13 om te vissen met een hengel in alleen ons verenigingswater en verboden te vissen op roofvis. Dus voor 2022 geldt dat voor kinderen die geboren zijn na 1 januari 2008.

Lijsten van viswateren:

Bij de VISpas heeft u van ons een lijst van viswateren van onze vereniging ontvangen. Indien gewenst heeft u ook, in boekvorm, een lijst van viswateren waarin zowel de landelijke als federatieve wateren zijn vermeld, ontvangen. Deze moet u altijd bij u hebben en bij controle kunnen tonen in combinatie met de Vispas. De lijsten van viswateren zijn meerdere jaren geldig (t/m 2024). Gooi deze dus niet weg aan het einde van het seizoen.

De Visplanner op uw smartphone, in combinatie met de Vispas, is ook wettelijk geldig als toestemming om te mogen vissen in de wateren die in bovengenoemde lijsten vermeld staan. Als u daar gebruik van maakt, dan hoeft u de papieren lijsten van viswateren niet mee te nemen naar de waterkant.
In het nieuwe jaar ontvangt u wel een nieuwe VISpas en een aanvullingslijst op de grote lijst van viswateren.
Een nieuw lid krijgt natuurlijk een volledige set.

Verkrijgen van de vergunningen:

Alle vergunningen zijn tijdens winkel-openingstijden te verkrijgen bij:

- Hengelsportzaak Piet van Walsem, Dorpsstraat 2a te Opheusden

Natuurlijk kunt u ook terecht bij de ledenadministrateur, B. Bleijenberg, Koningstraat 26 te Opheusden. Het best kunt u telefonisch een afspraak maken (0488-442409 / 0633897977).

U kunt ook via deze website online uw vispas bij ons kopen met de vispasmodule van Sportvisserij Nederland.

IBANNUMMER HSV 't Alvertje: NL35 RABO 0331901706