wedstrijdreglement Aquavita

Om het voor iedereen – zowel vissers als vissen – zo plezierig mogelijk te houden, hanteert AquaVita VisVijvers huisregels. Alle vissers worden gevraagd deze regels te lezen.

1. Eigen schep/leefnetten zijn toegestaan mits fijnmazig dus GEEN riviernetten.

2. Leefnetten gebruiken we alleen bij wedstrijden

3. Alleen weerhaakloze haken toegestaan (maximaal haak 10), dus geen plat geknepen weerhaken toegestaan!

4. Vissen met gevlochten lijn is niet toegestaan.

5. Maximale hengellengte 13 meter.

6. Vissen met elastiek is verplicht.

7. Voor Pellet Waggler (technieken) geldt geen maximum draaggewicht. Pellet Waggler moet het lood wel kunnen           dragen.

8. Vissen mag alleen met 1 hengel. Dus niet 2 of 3 tegelijk.

9. 1 haak per hengel/lijn.

10. Hengels mogen niet alleen achtergelaten worden!

11. Alle vissen moeten teruggezet worden in het water (n.v.t. bij wedstrijden).

12. Alléén door AquaVita ter beschikking gestelde voerpellets mogen worden gebruikt. Deze pellets zijn verkrijgbaar in      de winkel en de kantine van AquaVita. Als uitzondering hierop mogen voerpellets uit zakjes met het label                      “CarpProFeed” van Tom’s Creek, de Slothoeve en De Kool in de komende tijd ook op AquaVita worden gebruikt.

13. Al het grondvoer moet gecupt worden.

14. Geen drijvend aas.

15. Vissen en voeren met vlees of vleessoorten is niet toegestaan.

16.  Alle vissen moeten worden geschept met landingsnet en middels landingsnet ook teruggezet worden.

17. Alleen feeders met elastiek.

18. Al het afval moet meegenomen worden. Vissers zijn zelf verantwoordelijk voor hun visplek!

19. Plaats de vissen niet over van de ene naar de andere vijver.

20. Blijf vriendelijk tegen medevissers!