Gerard van Vlaanderen wint onderlinge wedstrijd met de Sportvisser uit Ochten

Zondag, 10 december 2023

Op zaterdag 9 december werd er voor het eerst een onderlinge wedstrijd met de Sportvisser uit Ochten georganiseerd. De goede organisatie lag in handen van Ochten, en er werd gevist op de Gouveneurspolder in Ochten. Er kwamen in totaal 21 vissers op de wedstrijd af die per vereniging mooi verdeeld waren 10 van 't Alvertje en 11 van de Sportvisser. Om 9 uur vond de loting plaats onderaan de dijk en hobbelde iedereen naar achteren naar zijn stek........................................ De wedstrijd startte droog, maar de meeste deelnemers hadden hun paraplu al uitgezet, en dit was geen overbodige luxe zou later blijken. Al snel werden er een aantal vissen gevangen. Vooral Gerard van Vlaanderen die het toch vaak wel goed doet op dit water wist al snel een aantal vissen te vangen. Verder hadden de meeste deelnemers het erg moeilijk, en was het vandaag zaak om scherp te zijn. Elke vis was namelijk belangrijk want het was schrapen geblazen. Na het middaguur kwam de regen met bakken uit de lucht, en enkele vissers die geen beet kregen kozen al vroeg het hazenpad.......................................... Gerard van Vlaanderen won het A vak met 7.820 gram. Johan Heenck werd tweede in het A vak met 5.340 Klaas Boot die zoals gewoonlijk een paar mooie brasems wist te vangen werd met 4.720 derde........................................... Het B vak werd gewonnen door Koos van Boxtel met 4.600 gram. Hier werd Ronald wildschut tweede met 3.560. Kees Timmer werd derde met 3.160......................................... We kunnen terugkijken op een mooie en sportieve wedstrijd. In 2024 komt er vast een vervolg op deze wedstrijd.