Alvertje Opheusden winnaar Betuwecup

Zondag, 8 september 2024

Op zaterdag 31 augustus werd de jaarlijkse Betuwecup wedstrijd gevist, hierin strijden de 4 lokale verenigingen van Dodewaard, Ochten, Maurik, en Opheusden om de titel. Het strijdtoneel was dit jaar het stuwkanaal in Maurik, een lastig te bevissen water, zeker als je er met een grotere groep zit. Zo was het ook dit jaar. er was nauwelijks vis te vangen. Toch kende ook deze wedstrijd een winnaar. Individueel wist Arend Roelofse die namens het Alvertje viste te winnen met 4.200 gram. Kees Timmer vissend voor HSVD werd tweede met 3.840 gram. Hans de Jongh ook vissend voor 't Alvertje werd derde met 2.850. Als vereniging waarbij de 5 beste resultaten per vereniging tellen, won 't Alvertje uit Opheusden de wedstrijd met in totaal 12.310 gram. HSVD uit Dodewaard werd tweede met 9.915 gram. De Sportvisser uit Ochten werd derde met 9.035 gram. Maurik werd vierde met 6.600 gram.