Lieke Vogelaar wint laatste wedstrijd, Dilan Heenck kampioen

Woensdag, 11 september 2024

Op dinsdagavond 10 september werd de laatste wedstrijd van het jeugdkampioenschap gevist. De voorgaande keren was het heerlijk weer, vanavond helaas niet, het waaide hard en het regende van tijd tot tijd. Toch kwamen er 12 dappere vissers op de wedstrijd af, en weer een paar nieuwe gezichten. Toen de wedstrijd begon was het nog droog, en er werd gelijk leuk vis gevangen. Ook vandaag zaten er weer leuke voorntjes bij. Iedereen deed goed zijn best, en ook alle deelnemers vingen vis. Dilan en Renze kwamen evenals de eerste wedstrijd weer naast elkaar te zitten en maakte er onderling een leuke strijd van. Maar hadden helemaal niet in de gaten dat Lieke Vogelaar vooraan ook geweldig aan het vangen was. Waar twee honden vechten om een been, loopt de derde er mee heen. Zo was het ook vanavond. Lieke die elke wedstrijd beter is gaan vissen zag dit vanavond beloond worden met een verdiende winst, met 37 vissen won ze vanavond de wedstrijd. Dilan Heenck werd tweede met 34 vissen. Renze Heenck werd derde met 28 vissen. Na de wedstrijd gingen alle deelnemers naar Sporthal de Biezenwei waar onder het genot van een frietje en wat drinken de prijsuitreiking plaats vond. Dilan Heenck wist na 2 derde en een tweede plaats eindelijk beslag te leggen op de begeerde eerste plek. Met in totaal 86 vissen mag hij zich een jaar lang jeugdkampioen van 't Alvertje noemen. Renze Heenck werd tweede met in totaal 74 vissen. Lieke Vogelaar werd derde met 68 vissen. De eerste 5 in de totaaluitslag mochten een prijs uitzoeken die gedeeltelijk waren gesponsord door Timmer Hengelsport uit Ochten. Verder was er voor alle deelnemers een zakje voer en een kant en klaar vistuigje. We kunnen terugkijken op een leuke en gezellige competitie, voor ons stof tot nadenken hoe we iedereen de volgende keer vanaf de eerste wedstrijd aan de waterkant krijgen. Hou de site in de gaten. Elk jaar starten we de eerste week nadat de schoolvakanties voorbij zijn.